Ce este un advertorial şi ce rol are în poziţionarea cât mai bună a companiei în topul căutărilor Google?

Cele mai multe companii care caută promovarea în mediul online sunt interesate de servicii SEO astfel încât să obţină o poziţionare cât mai bună în căutările Google. Orice site are nevoie de o vizibilitate cât mai bună, iar în zilele noastre graţie evoluţiei tehnologiei şi concurenţei tot mai accentuate în mediul virtual se obţine atât prin design, structura şi conţinut de calitate, cât şi prin publicitate plătită. Advertorialele reprezintă una din cele mai eficiente, mai accesibile şi mai interesante forme de promovare plătită.

Ce sunt advertorialele?

Advertorialele sunt articole ce se integrează perfect în cadrul unui editorial sau unei publicaţii, o formă de publicitate care, pe lângă componenta informativă, conţine şi elemente de promovare. Advertorialele sunt publicate pe blocuri, în reviste, în ziare online centrale sau locale, fiind cea mai interesantă modalitate de a atinge publicul ţintă şi de a-l aduce în site.

Cele mai importante forme de prezentare ale unui advertorial pot fi sub formă de ştire, interviu, poveste, reportaj sau recenzie, reprezentând un mijloc de comunicare eficient şi interesant al detaliilor cele mai relevante pentru produsele, calităţile şi valorile unui brand. Advertorialul este o alternativă inteligenta la reclamele de tip banner sau de tip publicitar, conţinând informaţii utile şi puţin agasante pentru clienţi.

Utilitatea advertorialelor

Această formă de publicitate s-a dovedit, de-a lungul timpului, a fi foarte utilă. Pentru a se bucura de o poziţionare cât mai bună, site-urile au nevoie permanentă de servicii de optimizare on page şi off page. Pentru optimizarea on page, este important ca site-ul să fie cât mai bine organizat, cu conţinut de calitate, centrat pe cuvinte cheie, care să se încarce repede şi să poată fi accesat de pe orice tip de dispozitiv.

Pentru optimizarea off page, advertorialele se  vor dovedi foarte eficiente, cele mai bune mijloace disponibile la capitolul publicitate plătită şi cea mai interesantă metodă de a atrage publicul, oferindu-i informaţii ce pot fi utile şi binevenite. Advertorialele reprezintă o metodă elegantă şi foarte utilă pentru prezentarea produselor şi serviciilor de către firme, fiind utile consumatorilor şi profitabile publicaţiilor.

Cum arată un advertorial bun?

Un advertorial de bună calitate nu trebuie să se diferenţieze foarte mult de restul articolelor prezente în publicaţia în care apare, ci trebuie să:

  • ofere răspuns la potenţialele întrebări ale cititorilor;
  • se integreze perfect ca şi forma şi calitate în planul editorial al publicaţiei;
  • ofere informaţii credibile şi relevante;
  • aibă un limbaj accesibil, natural, uşor de înţeles;
  • păstreze o tonalitate neutră şi să nu prezinte totul la superlativ;
  • conţină trimiteri elegante la site, la produse sau la servicii;
  • nu sugereze ideea că este vorba despre publicitate plătită.

Graţie advertorialelor, reprezentanţii companiilor vor putea să:

  • atragă mai mulţi clienţi potenţiali în site;
  • transforme clienţii în cumpărători;
  • fidelizeze clienţii ocazionali;
  • promoveze imaginea în mod eficient;
  • furnizeze informaţii utile şi relevante clienţilor lor.