Optimizare SEO Off-Page: este necesară?

În marketingul digital, motoarele de căutare precum Google și Bing folosesc algoritmi sofisticați pentru a determina clasarea rezultatelor pentru o anumită interogare de cuvinte cheie. Aceste rezultate se numesc SERP (pagina de rezultate a motorului de căutare). 

Cei care deţin un site web și doresc să sporească traficul acestuia, una dintre modalitățile de realizare este optimizarea off-page (în afara paginii). Pe lângă această modalitate se pot  înscrie la cursuri de SEO pentru a aprofunda mai bine acest domeniu. 

Ce este SEO?

Acesta este un proces al cărui scop principal este creșterea popularității și calității unui site web. Acest lucru se întâmplă prin creșterea traficului către acesta provenind din rezultatele organice ale motorului de căutare (SERP). Traficul mai mare duce la profituri mai mari. Fără îndoială, orice afacere are nevoie de SEO pe pagină pentru a obține rezultate, dar dacă nu se concentrează pe SEO şi în afara paginii, rezultatele vor fi departe de a fi optime. 

Ce tehnici de optimizare SEO există?

Tehnicile de optimizare ale unui site web sunt:

  • on-page;
  • off-page;
  • SEO tehnic.

Ce este optimizarea pe pagină (on-page)

Optimizarea pe pagină este de fapt optimizarea paginilor web individuale pentru a se clasa mai bine și pentru a obține mai mult trafic. Această tehnică de optimizare se referă doar la îmbunătățirea paginii în sine, a calității și a conținutului acesteia. Aceasta include nu numai textele, ci și titlurile, meta etichetele, bolduirea cuvintelor cheie și multe altele. 

Optimizare în afara paginii (off-page)

Spre deosebire de On-page, tehnica Off-page se concentrează pe tot ceea ce se întâmplă în afara unei pagini. Aceasta formează aproximativ 75% din orice strategie digitală de succes. Optimizarea în afara paginii include prezența socială, crearea de linkuri și multe alte tehnici. Acesta își propune să arate motoarelor de căutare precum Google, ce părere au utilizatorii despre un site web.

Mulți oameni presupun că optimizarea în afara paginii înseamnă doar crearea de linkuri, dar înseamnă multe alte lucruri, care nu sunt mai puțin importante. Este mai degrabă un control strategic asupra modului în care un site web devine popular pe internet. 

De ce este atât de important SEO off-page?

Algoritmii utilizați de motoarele de căutare pentru a evalua site-urile web sunt în continuă schimbare. Cu toate acestea, există câțiva factori care nu pot fi modificați. Algoritmul Google evaluează dacă un site web este autoritar, se potrivește subiectului pe care îl clasează și dacă utilizatorii au încredere în el.

Linkurile sunt foarte importante pentru ca un site web să se claseze mai sus în rezultate. Dacă există suficiente linkuri către un site, acesta va apărea pe prima pagină a celor mai bune rezultate. Dacă optimizarea în afara paginii nu este bună, este posibil ca site-ul web să nu se claseze deloc în primele 10 pagini. Acest lucru se întâmplă atunci când există o lipsă de: link building, social media, videoclipuri, blog și multe altele.

Care sunt beneficiile SEO off-page?

Acesta va crește clasamentul site-ului web. În plus, va avea o prezență online mai bună, semnale sociale și mai mult trafic de la vizitatori.